به لحظه لحظه این روزهای سرخ قسم ، که بوی سبز ترین فصل سال می آید سی خرداد
سي خرداد هشتاد و هشت ، سرخ ترین روز جنبش سبز مردم ایران
باز هم سلام
چرا يك وبلاگ پر بيننده مي شود ؟ اين سؤالي است كه مدتها پيش وقتي وبلاگ سياست+فتوشاپ را در بلاگفا ساختم از خودم پرسيدم . بعد از ساختن اين وبلاگ تعداد بازديد كننده ها تا هشت ماه فقط حدود 200 نفر بودكه تعداد زيادي از اين بازديدكندده ها خود من بودم !. اما بعد از اينكه مطلب (نامه ) را كه حاوي صفحه اول كيهان بود در وبلاگم گذاشتم ناگهان به صورت باورنكردني تعداد بازديد كننده ها افزايش يافت . تا جايي كه در روزهاي 9 و 10 خرداد تعداد بازديدكننده ها از مرز 1000 نفر هم گذشت . و همين روند هم ادامه داشت تا مسئولان بلاگفا وبلاگ من را در تاريخ 12/3/85 توقيف كردند كه البته از اين بابت هيچ گله اي از مسئولان سايت بلاگفا نيست . بلكه اشتباه از خود من بود كه بايد از همان ابتدا سراغ يك سرويس دهنده خارجي مي رفتم . از بين 3600 نفري كه از وبلاگ قبلي من بازديد كردند حدود 50 نفر كامنت گذاشتند كه اكثر آنها محبت آميز بود و تعداد بسيار كمي هم مخالف عقايد و روش كار من بودند كه همينجا از همه كساني كه كامنت گذاشتند و نظر موافق يا مخالف خود را ابراز كردند تشكر مي كنم . خلاصه من در اين ماجرا دو نكته را فهميدم :اول اينكه يك وبلاگ براي اينكه پر بيننده باشد بايد متفاوت بوده و براي مخاطبان جذابيت داشته باشد .در اين زمنه وجود عكس نقش مهمي دارد . دوم اينكه به ارزش كامنت برااي يك وبلاگ نويس پي بردم و از اين به بعد اگر به هر وبلاگي رفتم كه راجه به آن نظري داشتم حتما كامنت بگذارم و در كامنت هم حتما ايميل خودم را بگذارم .خلاصه اينكه ظاهرا آن صفحه اول روزنامه كيهان كه ساختم خلي تو اينترنت سروصدا كرده طوري كه چند وقت پيش در يكي از ادارات شنيدم كه يكي از كارمندها به بغل دستي اش ميگفت : شنيدي بوش مسلمون شده و اسم خودش رو گذاشته رجبعلي ؟! ختم كلام اينكه من در اين وبلاگ جديد همه مطالب قبلي رو دوباره مي گذارم با اين تفاوت كه آدرس آدرس وبلاگم رو كه روي عكسها نوشته بودم تغيير دادم و آدرس جديد رو نوشتم .به اميد روزي كه همه وبلاگ نويسها بدون ترس از توقيف و فيلتر و حتي دستگيري و شكنجه اظهار عقيده كنند . يا حق-مهدی رضوی .
نظرات (2)
در ۵:۵۶ قبل‌ازظهر, Anonymous ناشناس نوشته...

باسلام. ماهم معتقديم براي داشتن يک وبلاگ خوب، بايد صاحب وبلاگ ازايده هاي نو وانديشه کافي وجهت مند برخوردار باشد. داشتن قلم خوب وروان، وقدرت وتوانايي تحرير وبه ظهور آوردن ايده ها. واينکه مقالات ونوشته ها، کلي، نامفهوم وتکراري وصرف احساسي وعاطفي نباشند. وبه موقع آپديت شود، ونيز خوش سليقگي واستعداد در ساخت وطراحي قالب، درراستاي بالابردن کيفيت وجاذبه اي بصري. وهمينطور توجه به کامنت ها ( جواب به سوال ها ونقد ها ). عوامل فوق به نظرمن مي تواند قوام وماندگاري يک وبلاگ را در بين انبوه وبلاگ ها ووبلاگ نويسان تثبيت و بهينه نمايند. .. البته اگه وبلاگ را مسدود نكنند ..
وبلاگ شما، به نظرمن، مستجمع همه اي صفات يک وبلاگ خوب وماندگار است. با آرزوي توفيق وموفقيت بيش از پيش براي شما

 
در ۱۲:۱۲ بعدازظهر, Anonymous ناشناس نوشته...

akhe yek aks dar yek negah kare 1 hour khandan ro mikone!!!

 

ارسال یک نظر

منو
آخرين مطالب