به لحظه لحظه این روزهای سرخ قسم ، که بوی سبز ترین فصل سال می آید سی خرداد
سي خرداد هشتاد و هشت ، سرخ ترین روز جنبش سبز مردم ایران
گزارش تصویری تهیه حلوااُماج ، شیرینی سنتی و بسیار خوشمزه گرگانیها
در بین تمام شیرینیهای سنتی گرگان از قبیل پادرازی ، حلوااماج ، سرغربیلی ، نون خرمایی ، نون زنجفیلی و .... خداییش حلوااماج یه چیز دیگه است ، فقط باید بخورید تا متوجه بشید من چی میگم ، اگه امسال عید گرگان تشریف آوردید این شیرینی سنتی رو میتونید به قیمت کیلویی شانزده هزار تومان خریداری کنید ،البته ارزونترش هم هست اما به جای عسل آب شکر داره ، به جای روغن حیوانی روغن مایع و به جای زعفران هم گلرنگ ! اگر از این جنسش خریدید و حالتون به هم خورد من مقصر نیستم ! از الان گفته باشم । این هم گزارش تصویری تهیه این شیرینی که چون نمیخاستم به لجن نیور لینک بدم اینجا آوردم । سال نو همه شما دوستان مبارک :
نظرات (8)
در ۵:۳۴ قبل‌ازظهر, Anonymous ناشناس نوشته...

سال خوبی برات ارزو دارم. سربلند باشی

 
در ۷:۰۲ قبل‌ازظهر, Anonymous louisa نوشته...

mavad ra ham benevis ,,ba chi bayad dorost kard

 
در ۳:۱۰ قبل‌ازظهر, Blogger mehdi نوشته...

آرد( نمیدونم آرد گندمه یا برنج ! ) ، عسل ، روغن حیوانی ، زعفران ولی طرز پختش رو بلد نیستم . کامنتای اینجا رو ببین شاید به دردت بخوره : http://friendfeed.com/mehdimixer/2727e9f6

 
در ۴:۰۴ قبل‌ازظهر, Anonymous ناشناس نوشته...

واقعا خوشمزه است! اون لجن نیوز رو خوب اومدی، دمت گرم

 
در ۴:۵۴ قبل‌ازظهر, Anonymous zohreh gh نوشته...

ابتدا ارد را با عطر افشان کردن اب و ماساژ مداوم ان به صورت اماج در می آورند (ارد در این حالت گلوله گلوله شده ولی خمیر و به هم چسبیده نمی شود بلکه گلوله های ریزی میشود) سپس آن را می گذارند تا خوب در هوای آزاد (بدور از آلودگی و غبار) خشک شود. سپس ارد را اماج را غربال کرده و دانه های ریز و درشت ان را از هم جدا میکنند.
دانه های درشتتر را ابتدا داخل قابلمه ترجیحا مسی ریخته و با حرارت ملایم تفت می دهتد بعد از این که دانه ای درشت خوب خشک شد دانه های ریزتر را به ان می افزایند و باز هم تفت می دهند تا بقول معروف دانه ها در زیر دندان صدا کند. بعد روغن حیوانی را به آن افزوده (ترجیحا دنبه آب شده و تصفیه شده) و خوب آرد و روغن را هم زده تا تفت بخورد. سپس زعفران و عسل را به آن اضافه می کنند بعد از این که همه مواد خوب مخلوط شدند هل و گلاب رابه آن اضافه می کنند و باز هم هم زده تاحلوا جا بیفتد و بعدان را داخل سینی ریخته و نازک می کنند تا قطر ان در حد نیم تا 1 سانتیمتر شود. پودر پسته یا خلال آن را برروی حلوا میپاشند و با پست قاشق زده تا پسته در حلوا نفوذ کند و بعد از سرد شدن ان را به صورت لوزی برش میدهند. نوش جان!

 
در ۵:۲۲ قبل‌ازظهر, Blogger mehdi نوشته...

ممنون از همه دوستان مخصوصا زهره خانم که روش پخت رو ارائه کرد

 
در ۱:۰۷ بعدازظهر, Blogger Unknown نوشته...

دوست عزیز بلاگ شما را از بالاترین پیدا کردم... نظرات بنده به شما بسیار نزدیک است... خواستم تقاضا کنم در صورت امکان یک دعوت نامه بالاترین برای من بفرستید تا من هم بتوانم در بالاترین نقشی هر چند کوچک ایفا کنم...
با تشکر:
bahador.ziaratnia@gmail.com

 
در ۴:۰۴ قبل‌ازظهر, Blogger mehdi نوشته...

سلام دوست عزیز ، چند روزه بالاترین برا من درست کار نمیکنه ، نمیدونم چشه ! سعیمو میکنم . اما اگر دعوتنامه ارسال نشد به علت همون مشکله

 

ارسال یک نظر

منو