به لحظه لحظه این روزهای سرخ قسم ، که بوی سبز ترین فصل سال می آید سی خرداد
سي خرداد هشتاد و هشت ، سرخ ترین روز جنبش سبز مردم ایران
از معجزات زندانهای جمهوری اسلامی : وقتی احسان طبری ( لنین خاورمیانه ) در وصف آیت الله خمینی شعر می سراید !
خط خمینی خط مقدس اصالت است .خط جهاد حسینی در راه عدالت است . خط خون و ایثار و جهاد و عدالت است . اگر شکست خورد خاطره پاکش تا ابد برجاست . اگر پیروز شود رویدادی اعجاز آمیز است که جهان را زیر و رو می کند .و مسلم که پیروز خواهد شد . من زندگی پیر و ناتوان ناچیز خود را در این راه می نهم . زیرا این منطق ناگزیر تاریخ و حقیقت است و تردید نیست که یا خود خط یا خاطره هایش روزی بر جهان خواهد درخشید . زیرا خط خمینی خط مردمی است . همه مردم وفادارانه و ایثارگرانه به این خط می روند و مایه قدرت و مباهات این خطند .لذا هرگاه میگوییم خط خمینی چنانست که گوییم خط خمینی ، خط تمام مبارزه جهان ، خط خدا
***
اگر از خواندن خزعبلات فوق که به اسم شعر به احسان طبری منسوب کرده اند هنوز حالت تهوع پیدا نکرده اید اندکی هم در مورد شخص احسان طبری :
احسان طبری از تئوری پردازان مطرح و جهانی مارکسیسم بود . تا جایی که حتی عده ای لقب لنین خاور مبانه را به او داده بودند
او یک بار در سال 1316 زندانی و در سال 1320 آزاد شد . پس از ماجرای سوءقصد نافرجام به شاه در سال 1327 به صورت غیابی محکوم به اعدام شد و از کشور مهاجرت کرد .او که به 7 زبان دنیا تسلط کامل داشت در آلمان شرقی دکترای فلسفه خود را اخذ کرد . پس از پیروزی انقلاب وعده های آیت الله خمینی را مبنی بر اینکه همه حتی کمونیستها آزادند عقاید خود را بیان کنند باور کرد و در حالی که یک چهره معروف و مطرح جهانی بود در سال 1358 به ایران بازگشت . پس از مدتی دستگیر شد و در اولین شوی تلویزیونی وقتی نام پیامبر اسلام آمد صلوات فرستاد !! اندکی بعد از داخل زندان کتاب کژراهه را نوشت و سپس مجموعه اشعار لابه را با مقدمه حمید سبزواری ( و چه بسا با اشعار حمید سبزواری !! ) منتشر کرد و اندکی بعد درگذشت . اشعار بسیار خنده دار و ضعیفی در این کتاب موجود است که سندی گویا از جنایات جمهوری اسلامی است . متاسفانه هر چه گشتم در اینترنت نسخه ای از آن پیدا نکردم :
نظرات (1)

من کامنت شما رو پای لینک اون بنده خدایی که گته بود با همسرش میره تظاهرات 22 بهمن دیدم. و لینکتون رو تو بالاترین خوندم. کمی جستجو من رو به این کتاب رسوند. در وبلاگ زیر می تونید پیداش کنید.
http://melliblog.blogfa.com/cat-18.aspx

 

ارسال یک نظر

منو