به لحظه لحظه این روزهای سرخ قسم ، که بوی سبز ترین فصل سال می آید سی خرداد
سي خرداد هشتاد و هشت ، سرخ ترین روز جنبش سبز مردم ایران
انتشار مطالب ضد مذهبی در شبکه های اجتماعی اینترنتی کمک به کودتاچیان است
پیش فرضها : ( 1 ) جامعه ایران جامعه ای است سنتی و مذهبی ( 2 ) امتیاز بزرگ جنبش اخیر مردم ایران موسوم به موج سبز همراه کردن توده مومن و مذهبی است . به طوری که شعار الله اکبر و استفاده از نمادهای مذهبی ، بیشترین نگرانی را در بین کودتاچیان ایجاد کرده ( 3 ) ایدئولوژی مشروعیت بخش حکومت ایران ، اسلام است و همیشه توده مذهبی را با همین حربه بر علیه مخالفان شورانده ( 4 ) بالاترین و فیس بوک و سایر شبکه های اجتماعی اینترنتی در حال حاضر مهمترین راههای ارتباطی و به نوعی نماد سبزها هستند ، به طوری که حکومت ایران هر مطلبی را که در این شبکه های اجتماعی مطرح می شود به دروغ تحت عنوان مانیفیست جنبش سبز به خورد توده ها خواهد داد ( 5 ) هدف مشترک همه ما در حال حاضر سرنگونی حکومت فاسد جمهوری اسلامی است
نتیجه گیری : روشن کردن جامعه در مورد خرافات دینی – البته به زعم دوستان – در حال حاضر تحت تاثیر هدف اصلی است . در حکومت آینده که حکومتی است سکولار (به معنی بی تفاوت نسبت به دین یا بی دینی افراد و نه ضد مذهب ) فرصت مناسبی برای تحقق این هدف فراهم خواهد آمد تا آهسته و پیوسته و در طی سالیان به این هدف خود نائل شوند . البته در آن شرایط نیز کسی حق ندارد به مقدسات سایرین توهین کند . خلاصه مطلب اینکه جدا کردن مذهبیون از این حکومت هدفی است که حتی خوش بین ترین جامعه شناسان نیز باور نداشتند به این زودی محقق شود . خواهش می کنم به احترام خون شهیدانمان کاری نکنید که توده مذهبی مردم دوباره به آغوش هیولای جمهوری اسلامی بازگزدند .
نظرات (6)
در ۸:۳۴ قبل‌ازظهر, Anonymous ناشناس نوشته...

به شدت باهات موافقم! ارسال اين لينكهاي ضد مذهبي احمقانه ترين كاري است كه ميتوان انجام داد. علت اينكه 30 سال اپوزيسيون هيچ كاري نتوانست انجام دهد در واقع در افتادن با مذهب بود. معمولا اين نداها از جانب كساني بر ميآيد كه به قولي در باغ نيستند هر آنچه در خود و اطرافيان ميبينند خواست جامعه ايران تصور ميكنند. اين حضرات نميدانند حتي من يه كمي مذهبي وقتي توهين به مذهب را ببينم پا پس ميكشم چه برسد به افراد بسيار مذهبي. اين جنبش به قول شما فرصت نفوذ در اقشار مذهبي را در اتفاقي نادر به دست آورد و اتفاقا به يمن حضور موسوي. من مطمينم حتي خاتمي و كروبي نيز چنين قدرتي نداشتند. البته اشتباهات فاحش حكومت هم مزيد بر علت شد. به هر حال از پستت در بالاترين ممنونم و با توپ و تشر يه عده كه اتقافا خيلي هاشون خارج نشينند ناراحت نشو. تفاوت بين بچه مذهبي و عير مذهبي در جامعه ايران وجود دارد كه حكومت به اين امر واقف است و بسياري از اين بالاترين ها نه. يك مذهبي با چك و لگد و زندان و شكنجه در ايران ميماند باز هم سرمايه اي براي جنبش است اما خيلي از غير مذهبي ها با كمترين تشري از ايران ميروند كارشان ميشود فحش به زمين و زمان . هماني كه ميبينيد. هيچوقت هم هيچ جنبشي با جيغ و داد از دور به پيروزي نرسيده جز اينكه زحمت ديگران داخل نشين را به باد داده.

 
در ۱۰:۴۸ قبل‌ازظهر, Anonymous ناشناس نوشته...

مسئول وبلاگ :واقعا ممنونم از نظر لطف شما . این کامنتها به آدم انرژی میده . تازه خود بالاترین یه کامنت زیر یکی از لبنکا گذاشته و یه جورایی حرف ما رو در خصوص مشکوک بودن این لینکای توهین آمیز تایید کرده. خودتون ببینید:http://balatarin.com/permlink/2009/10/23/1809753

 
در ۱۲:۳۷ بعدازظهر, Anonymous ناشناس نوشته...

ممنون از پاسختون, شايد بعضي از لينك هاي بالاترين مشكوك باشد ولي راستش من در فيس بوك شاهد موج نظرات توهين آميزي هستم كه در مورد دين در صفحات جنبش سبز سرازير است. واقعا عجيب است كه بعضي ها قدرت تحليل و درك اينكه جامعه ايران جامعه اي نه الزاما حزب اللهي بلكه مذهبي است را ندارند. اگر رضا شاه زماني قصد كوتاه كردن نقش مذهب را با زور داشت نتيجه اش را پسرش ديد يا در تركيه هر روز مذهب و مذهبي ها قويتر ميشوند.
در اين راه هموطنان ما در ورطه ناسيوناليسم كه چه عرض كنم تاريخ پرستي بي پايه اي افتاده اند كه گويي كشور ايران كشور گل و بلبلي قبل از اسلام بوده و مذهب زرتشت و روحانيون آن بهترين زمان خود پس بايد به آن دوران بازگشت.
عجيب تر اينكه بسياري از همين افراد يا در غرب زندگي ميكنند يا آرزوي جامعه غرب را دارند كه هر كس آزاد است عقيده خود را داشته باشد اما توهين به عقيده ديگري جايز نيست. در آخر نكته اي به نظرم آمد. حداقل در دو دهه اخير مذهبي هاي مخالف رژيم هزينه بسياري پرداخته اند. نمونه اش آيت الله منتظري و طرفدارانشان , خوب است كه دوستان ضد دين اكثرا تازه از راه رسيده جانب انصاف را رعايت كنند.

 
در ۶:۳۸ بعدازظهر, Anonymous ناشناس نوشته...

به نظر من هم مشکوک هستند. برای جنبش فایده ای ندارند، تنها ضرر میزنند. من خودم رو جای کودتاچیا قرار میدم، همین کارو می کردم.

 
در ۱۲:۱۳ قبل‌ازظهر, Anonymous ناشناس نوشته...

اولين و مهمترينپيش فرض شما كاملا غلط است، بنابراين كل نتيجه گيري و استدلال پس از آن خود به خود باطل مي گردد. به اين دليل:
شايد جامعه ايران جامعه اي سنتي و مذهبي در گذشته بوده باشد اما در حال حاضر به هيچ وجه اينگونه نيست.
جامعه امروز ايران جامعه اي بشدت در حال گذار است. به عبارت ديگر در حال جدايي از سنت و مذهب و حركتي شتابان به سمت مدرنيسم و پذيرش ارزش هاي نوين جهانيست.

 
در ۱:۰۰ قبل‌ازظهر, Anonymous ناشناس نوشته...

مگه ما نمیگیم حکومت سکولار میخواهیم، یعنی دین از سیاست جدا باشه و در عین حال به عقاید هم اعتقاد بذاریم؟ پس چرا بعضی تو بالاترین به عقاید مذهبی دیگران توهین میکنند؟ اینه سکولار بودن؟!
مثلا یکی لینک گذاشته که پیامبر در 9 سالگی به عایشه دخول کرده و یکی دیگه لینک داده که امام حسین در جنگ اعراب و ایران حضور داشته و تا تونسته ایرانی کشته! این خبر ها به فرض درست بودن هم چه کمکی به جنبش سبز و جامعه روشنفکر ایران میکنند؟ فکر کردین اونیکه عاشق امام حسین است با دیدن اینها یک دفعه دچار تحول میشه و سکولار میشه؟! یا اینکه از بالاترین که بهترین بلندگوی جنبش است میبره و میره باز فارس نیوز و ایرنا میخونه؟!
من خودم کلا از بیخ به هیچی اعتقاد ندارم (Atheist) ولی یک برادر حزبل دارم بهش توصیه کردم بالاترین بخونه تا با جنبش سبز آشنا بشه. حالا با این لینک های توهین آمیز که بعضی ها میذارن و بقیه داغ میکنن میترسم فکر کنه همه جنبش سبز لامذهب و بی دین هستند و برگرده سمت حکومت.
لذا خواهش میکنم لینک ضد مذهبی نذارین! تمرین سکولار بودن رو از همین الان شروع کنید.
شاید هم این لینک های ضد مذهبی کار سایبر سپاه است که میخواد بالاترین را بد نام کنه؟!
متشکر
احسان
تهران

 

ارسال یک نظر

منو