به لحظه لحظه این روزهای سرخ قسم ، که بوی سبز ترین فصل سال می آید سی خرداد
سي خرداد هشتاد و هشت ، سرخ ترین روز جنبش سبز مردم ایران
بالاترین روزهای سختی را میگذراند
از بچگی متنفر بودم از آدمهایی که خودشون رو در جایگاه عقل کل قرار میدن و بقیه رو نصیحت میکنن . شاید یه علت تنفر من از خامنه ای هم همین بوده . حالا خیلی برام سخته که بخام خودم رو در همین جایگاه بنشونم و اتفاقات چند ماه اخیر بالاترین رو آسیب شناسی کنم . برای همین به قول آخوندا : اوصیکم عبادالله و نفسی ...!اول اعتراف کنم که تو بالاترین خودم هم اشتباهات زیادی داشتم و خیلیها رو از خودم رنجوندم . اما برم سر اصل مطلب :
از اواخر مرداد که عضو بالاترین شدم جو بالاترین بسیار دوستانه و مسالمت آمیز بود . یه جورایی بالاترین خونه دوم من بود . درگیریهای کامنتی در حداقل ممکن قرار داشت و به هیچ عنوان جو بالاترین رو تحت تاثیر قرار نمیداد . درگیری بین کاربران از طریق لینک دادن که اصلا وجود نداشت ، قدر مسلم اینکه کمتر بود . منفی مثبت دادن ها ( لینک و کامنت ) معنی دار بود . یعنی محال بود ببینی یه لینک زیرش 20 تا منفی غیرقانونی ثبت شده و یا یه کامنت خیلی عادی که مثلا یارو به رفیق خودش گفته : سلام ، 8 تا منفی نمیخورد ! چه روزای خوبی بود ! اما الان چی .... ؟ هر چند وقت یه بار اعتصاب ، قهر، دلسرد شدن کاربرا ، دعواهای دسته جمعی ( دقیقا از جنس دعواهایی که قدیما دو تا روستای مجاور با هم داشتن ) . اینا چرا پیش اومد ؟ وای به حال ما اگر اسم خودمونو گذاشتیم نخبه های جامعه ایرانی که به اینترنت دسترسی داریم ، دلمون برا آینده کشور میسوزه ، وقت و انرژی میذاریم برا مبارزه ، از وقایع روز کشور تحلیل داریم ، اکثرمون تحصیلات عالی داریم و . . . . به خدا نگرانم اگه یه روز چماق دیکتاتوری ولایت فقیه از سر ما برداشته بشه چکار میخایم بکنیم ؟ بالاترین یه امکان کوچیک در اختیار ما قرار داده و اون رای دادن و اظهار نظره که در مقابل اداره کردن امور یک کشور پیچیده مثل ایران در حد یه بازیه . آیا حتما باید به خاطر عملکرد ناصواب حداکثر 7-8 نفر این امکان از ما گرفته بشه ؟ به کجا داریم میریم ؟ تو این مشکلاتی که پیش اومده هم مدیریت بالاترین مقصره ، هم تعدادی از کاربران . اما من معتقدم سهم یه تعداد از کاربرا در این بین بیشتره که با رواج دادن یه سری اخلاق ناشایست و غیر مدنی جو بالاترین رو خراب کردن :
1 - در بین تعداد بسیار کمی از کاربران که به دلیل اتحادی که دارن عملکردشون خیلی تاثیر گذار شده و دارن بالاترین رو به قهقرا نزدیک میکنن رای منفی از فحش ناموس هم بدتره . تا جایی که در یک مورد طرف صمیمی ترین رفیق خودش رو فقط به خاطر یک رای منفی کاملا قانونی و منطقی به لجن کشید ! خوشبختانه اکثر کاربران بالاترین اصلا نگاه نمیکنن کی به لینکشون منفی داده ، کی مثبت .
2- در بین این جماعت عذرخواهی به عنوان یک رفتار مدنی جایی نداره . خود من یه بار فقط به خاطر آروم کردن یک تنش عذرخواهی کردم . بعد دیدم طرفای مقابل من جمع شدن زیر یه لینک دارن مسخره میکنن که : آره این یارو خیلی بچه اس . چه زود ترسید . مرد نبود سر حرفش واایسته و . . . آیا تا زمانی که این روحیه در ما وجود داره نباید به جمهوری اسلامی حق بدیم که در دفاع از ا.ن حتی یک گام هم به عقب برنمیداره ؟
3 - اینا موقع مثبت دادن به اسم لینک گذار نگاه میکنن و اگر با یه مطلب صددرصد هم موافق باشن اما با فرستنده لینک مشکل داشته باشن یا مثبت نمیدن یا میگردن و میگردن تا بالاخره با یه بهانه بنی اسرائیلی به لینک منفی بدن
4 – به شدت کینه توز هستن و اگر با یکی بد بشن دیگه به این راحتیا کوتاه نمیان
5 – با توجه به اینکه منفی دادنهای کینه توزانه و تلافی جویانه به لینک ممکنه باعث تعطیلی حسابشون بشه ، اما منفی دادن به کامنت هیچ خطری نداره . برا همین تو محافل خصوصی خودشون با هم قرار میذارن که مثلا برا اینکه حال فلانی رو بگیرید هر جا کامنت گذاشت منفی بدید . من مثل روز برام روشن بود که اینا یه جا با هم هماهنگ میکنن . اما دعوای دو روز پیش دو نفر از اعضای این گروه باعث شد یکیشون این قضیه رو صراحتا لو بده و البته طرف مقابل هم پذیرفت . این یعنی فاجعه !
در این بین تا حدی هم سوء مدیریت بالاترین بی تاثیر نیست . علمای حقوق معتقدن مجازات ضعیفی که با قاطعیت و در تمام موارد اجرا بشه خیلی تاثیر گذارتر از قانون سخت گیرانه و شدیدیه که بعضی وقتا اجرا نشه ! نمونه بارزش اینکه برا اکثر کاربرا پیش اومده به خاطر منفی غیرقانونی گزارش تخلف فرستادن و هیچ توجهی نشده . اما یه مرتبه به خاطر منفی غیرقانونی به یه کاربر حساب 15-16 نفر از بچه ها تعلیق میشه . این جور کارها ایجاد حساسیت میکنه و عده ای رو به شک میندازه که نکنه فلانی نورچشمیه ! به نظر من راهش اینه که بالاترین یک تصمیم قاطع بگیره و با به کار گرفتن بالایارهای بیشتر به تمام موارد خلاف قانون – بدون توجه به اینکه گزارش تخلف براش ارسال شده یا نه - رسیدگی کنه . تا جایی که وقتی یکی هوس میکنه منفی غیرقانونی بده یا یه کامنت توهین آمیز بذاره مثل روز براش روشن باشه که برخورد میشه . البته همونطوری که قبلا هم گفتم با بستن دائمی حساب کاربرا مخالفم و باید مجازاتهای میانه در نظر گرفته و با قاطعیت اجرا بشه . مثلا امکان رای منفی دادن یا کامنت دادن از کاربرمتخلف گرفته بشه . بعضی خلاء های قانونی هم باید پر بشه . مثلا منفی به کامنت که هیچ قانونی براش نیست .
یادمون نره : بالاترین تنها جاییه که ما میتونیم راحت باشیم و درمورد مسایل سیاسی بحث کنیم . بالاترین برای خود من مث یک پنجره رو به یک دنیای متفاوته که هر وقت حالم از خفقان و دروغ و ریا به هم میخوره میتونم این پنجره رو باز کنم و چند تا نفس عمیق بکشم . بیاید با هم کمک کنیم این هوای پاک آلوده نشه
نظرات (7)
در ۲:۳۸ قبل‌ازظهر, Anonymous ناشناس نوشته...

دوست عزیز من خودم یکی از 42 کاربر مسدودی اخیر هستم. من هیچ وقت تو باندبازی ها نبوده و نیستم. اما وقتی کاربری به اسم نایتمر تمام لینکهایی که رای داده، رای منفی بوده و 80% آن کاملا با قوانین من در آوردی خودش بوده، و بالاترین با وجود فرستادن این همه گزارش تخلف از همه رسیدگی نمی کند، کار به اینجا میکشد. من تنها پای یکی از لینکهای او یک منفی از جنس خودش دادم و بلافاصله حسابم بسته شد. دوست عزیز بالاترین کاملا دارای باند بازی از ناحیه بالا به یک عده از کاربراشه و این مثل روز برام روشنه

 
در ۲:۴۲ قبل‌ازظهر, Anonymous جواد نوشته...

این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

 
در ۳:۴۰ قبل‌ازظهر, Blogger mehdi نوشته...

دوست عزیز . منظور من اصلا کاربرایی که حسابشون اخیرا تعلیق شد نبود . بعضی از اونا جزء بهترین دوستای من هستند . من هم در آخر مطلب به روشی که بالاترین برگزیده انتقاد کردم . اما باند بازی ای که اشاره کردم وجود داره و خیلی هم برا بالاترین خطرناک شده . من اسم کاربرا رو نیاوردم که از این که هست بدتر نشه یه موقع . والا این باندی که من اشاره کردم دیگه تشت رسوایش از بالای پشت بوم افتاده

 
در ۳:۴۳ قبل‌ازظهر, Blogger mehdi نوشته...

در ضمن یکی از دوستان تقاضای دعوتنامه بالاترین کرده که به عرض میرسونم بالاترین مدتیه امکان ارسال دعوتنامه رو از کلیه اعضا گرفته .

 

بالاترين، رهبري پيوندتان مبارک!
شباهت‌هاي کاربر Nightmare در بالاترين با احمدي نژاد:
1- هر دو حتي يک کار مثبت هم در زندگی‌شان انجام نداده‌اند و هر کاري که کرده‌اند تنها اثر منفي داشته است. (کاربر Nightmare در سايت بالاترين تابحال حتي به يک لينک هم مثبت نداده و در عوض به تمام لينک هايي که به دستش می‌رسد منفي فله اي مي دهد)
2- هر دو به قانون براي توجيه اعمال غير قانوني شان استناد مي کنند.
3- هر دو با جملاتي نظير (بياييد واقع‌بين باشيم من دوست شما هستم، من صلاح شما را مي خواهم يا شرمنده ام) با مخالفانشان مناظره مي کنند.
4- هر دو عقده معروف شدن و مطرح شدن دارند.
5- هر دو از بيماري رواني منحصر به فردي رنج مي برند.
6- هر دو از اون بالا بالاها پشتيباني مطلق مي شوند!

شباهت‌هاي مديريت سايت بالاترين با شخص رهبري جمهوري اسلامي:
1- هر دو از يک شخص قانون شکن و مورد تنفر عموم حمايت مطلق می‌کنند.
2- هر دو به نظرات ديگران در مورد قانون شکني هاي اين شخص منفور کوچکترين توجهي نمی‌کنند.
3- هر دو حاضرند منطقه فرمانروايي شان با خاک يکسان شود و از بين برود اما دست از حمايت مطلق کارگزار دست نشانده خويش بر ندارند.
4- هر دو روشن فکراني که بر عليه شخص قانون شکن مورد حمايتشان دست به اقدام عملي می‌زنند را بازداشت می‌کنند يا می‌کشند!
5- هر دو انتقاد از شخص دست نشانده را به ضرر جامعه تحت کنترل خويش قلمداد می‌کنند.
6- هر دو فکر می‌کنند مردم بدون آن‌ها و نوچه هايشان امکان زندگي و ادامه کار را ندارند.
7- هر دو فکر می‌کنند قدرتشان ابدي و هميشگي است.
8- هر دو فکر می‌کنند ديکتاتور حتماً بايد شاخ و دم داشته باشد!
عاقبت کار:
هر دو به خشم مردم ….
http://img695.imageshack.us/img695/8593/balatarin.gif

 
در ۸:۴۸ قبل‌ازظهر, Anonymous بابک نوشته...

به نظر من مشکل بالاترین یک مشکل فنی است که آنرا تبدیل به یک شرکت سهامی خاص کرده.
بالاترین نمی تواند به تعداد زیادی کاربر سرویس دهد. چون امکانات محدود وسرمایه ی ناچیزی دارد.
دمکراسی با حسن نیت عده ای خاص از آدم های خوب شکل نمی گیرد.
وقتی تعداد کاربران ناچیز باشد فساد شکل می گیرد.حالا حتی اگر از معصومین باشند.
تعداد اعضاباید نامحدودباشد تا سیستم خودش را اصلاح کند.اما این توانایی بالایی می خواهد که از عهده ی هرکسی بر نمی آید.
بالاترین خاطره خواهد شد.

 
در ۷:۰۰ قبل‌ازظهر, Blogger صدف نوشته...

خدا رحم کنه...من هر وقت میخوام لینک بزارم تو بالاترین 60 بر صلوات میفرستم...دوبار هم ختم آیت الکرسی رو میگیرم بعد لینک رو میفرستم...

 

ارسال یک نظر

منو