به لحظه لحظه این روزهای سرخ قسم ، که بوی سبز ترین فصل سال می آید سی خرداد
سی خرداد
سي خرداد هشتاد و هشت ، سرخ ترین روز جنبش سبز مردم ایران
بالاترین روزهای سختی را میگذراند
از بچگی متنفر بودم از آدمهایی که خودشون رو در جایگاه عقل کل قرار میدن و بقیه رو نصیحت میکنن . شاید یه علت تنفر من از خامنه ای هم همین بوده . حالا خیلی برام سخته که بخام خودم رو در همین جایگاه بنشونم و اتفاقات چند ماه اخیر بالاترین رو آسیب شناسی کنم . برای همین به قول آخوندا : اوصیکم عبادالله و نفسی ...!اول اعتراف کنم که تو بالاترین خودم هم اشتباهات زیادی داشتم و خیلیها رو از خودم رنجوندم . اما برم سر اصل مطلب :
از اواخر مرداد که عضو بالاترین شدم جو بالاترین بسیار دوستانه و مسالمت آمیز بود . یه جورایی بالاترین خونه دوم من بود . درگیریهای کامنتی در حداقل ممکن قرار داشت و به هیچ عنوان جو بالاترین رو تحت تاثیر قرار نمیداد . درگیری بین کاربران از طریق لینک دادن که اصلا وجود نداشت ، قدر مسلم اینکه کمتر بود . منفی مثبت دادن ها ( لینک و کامنت ) معنی دار بود . یعنی محال بود ببینی یه لینک زیرش 20 تا منفی غیرقانونی ثبت شده و یا یه کامنت خیلی عادی که مثلا یارو به رفیق خودش گفته : سلام ، 8 تا منفی نمیخورد ! چه روزای خوبی بود ! اما الان چی .... ؟ هر چند وقت یه بار اعتصاب ، قهر، دلسرد شدن کاربرا ، دعواهای دسته جمعی ( دقیقا از جنس دعواهایی که قدیما دو تا روستای مجاور با هم داشتن ) . اینا چرا پیش اومد ؟ وای به حال ما اگر اسم خودمونو گذاشتیم نخبه های جامعه ایرانی که به اینترنت دسترسی داریم ، دلمون برا آینده کشور میسوزه ، وقت و انرژی میذاریم برا مبارزه ، از وقایع روز کشور تحلیل داریم ، اکثرمون تحصیلات عالی داریم و . . . . به خدا نگرانم اگه یه روز چماق دیکتاتوری ولایت فقیه از سر ما برداشته بشه چکار میخایم بکنیم ؟ بالاترین یه امکان کوچیک در اختیار ما قرار داده و اون رای دادن و اظهار نظره که در مقابل اداره کردن امور یک کشور پیچیده مثل ایران در حد یه بازیه . آیا حتما باید به خاطر عملکرد ناصواب حداکثر 7-8 نفر این امکان از ما گرفته بشه ؟ به کجا داریم میریم ؟ تو این مشکلاتی که پیش اومده هم مدیریت بالاترین مقصره ، هم تعدادی از کاربران . اما من معتقدم سهم یه تعداد از کاربرا در این بین بیشتره که با رواج دادن یه سری اخلاق ناشایست و غیر مدنی جو بالاترین رو خراب کردن :
1 - در بین تعداد بسیار کمی از کاربران که به دلیل اتحادی که دارن عملکردشون خیلی تاثیر گذار شده و دارن بالاترین رو به قهقرا نزدیک میکنن رای منفی از فحش ناموس هم بدتره . تا جایی که در یک مورد طرف صمیمی ترین رفیق خودش رو فقط به خاطر یک رای منفی کاملا قانونی و منطقی به لجن کشید ! خوشبختانه اکثر کاربران بالاترین اصلا نگاه نمیکنن کی به لینکشون منفی داده ، کی مثبت .
2- در بین این جماعت عذرخواهی به عنوان یک رفتار مدنی جایی نداره . خود من یه بار فقط به خاطر آروم کردن یک تنش عذرخواهی کردم . بعد دیدم طرفای مقابل من جمع شدن زیر یه لینک دارن مسخره میکنن که : آره این یارو خیلی بچه اس . چه زود ترسید . مرد نبود سر حرفش واایسته و . . . آیا تا زمانی که این روحیه در ما وجود داره نباید به جمهوری اسلامی حق بدیم که در دفاع از ا.ن حتی یک گام هم به عقب برنمیداره ؟
3 - اینا موقع مثبت دادن به اسم لینک گذار نگاه میکنن و اگر با یه مطلب صددرصد هم موافق باشن اما با فرستنده لینک مشکل داشته باشن یا مثبت نمیدن یا میگردن و میگردن تا بالاخره با یه بهانه بنی اسرائیلی به لینک منفی بدن
4 – به شدت کینه توز هستن و اگر با یکی بد بشن دیگه به این راحتیا کوتاه نمیان
5 – با توجه به اینکه منفی دادنهای کینه توزانه و تلافی جویانه به لینک ممکنه باعث تعطیلی حسابشون بشه ، اما منفی دادن به کامنت هیچ خطری نداره . برا همین تو محافل خصوصی خودشون با هم قرار میذارن که مثلا برا اینکه حال فلانی رو بگیرید هر جا کامنت گذاشت منفی بدید . من مثل روز برام روشن بود که اینا یه جا با هم هماهنگ میکنن . اما دعوای دو روز پیش دو نفر از اعضای این گروه باعث شد یکیشون این قضیه رو صراحتا لو بده و البته طرف مقابل هم پذیرفت . این یعنی فاجعه !
در این بین تا حدی هم سوء مدیریت بالاترین بی تاثیر نیست . علمای حقوق معتقدن مجازات ضعیفی که با قاطعیت و در تمام موارد اجرا بشه خیلی تاثیر گذارتر از قانون سخت گیرانه و شدیدیه که بعضی وقتا اجرا نشه ! نمونه بارزش اینکه برا اکثر کاربرا پیش اومده به خاطر منفی غیرقانونی گزارش تخلف فرستادن و هیچ توجهی نشده . اما یه مرتبه به خاطر منفی غیرقانونی به یه کاربر حساب 15-16 نفر از بچه ها تعلیق میشه . این جور کارها ایجاد حساسیت میکنه و عده ای رو به شک میندازه که نکنه فلانی نورچشمیه ! به نظر من راهش اینه که بالاترین یک تصمیم قاطع بگیره و با به کار گرفتن بالایارهای بیشتر به تمام موارد خلاف قانون – بدون توجه به اینکه گزارش تخلف براش ارسال شده یا نه - رسیدگی کنه . تا جایی که وقتی یکی هوس میکنه منفی غیرقانونی بده یا یه کامنت توهین آمیز بذاره مثل روز براش روشن باشه که برخورد میشه . البته همونطوری که قبلا هم گفتم با بستن دائمی حساب کاربرا مخالفم و باید مجازاتهای میانه در نظر گرفته و با قاطعیت اجرا بشه . مثلا امکان رای منفی دادن یا کامنت دادن از کاربرمتخلف گرفته بشه . بعضی خلاء های قانونی هم باید پر بشه . مثلا منفی به کامنت که هیچ قانونی براش نیست .
یادمون نره : بالاترین تنها جاییه که ما میتونیم راحت باشیم و درمورد مسایل سیاسی بحث کنیم . بالاترین برای خود من مث یک پنجره رو به یک دنیای متفاوته که هر وقت حالم از خفقان و دروغ و ریا به هم میخوره میتونم این پنجره رو باز کنم و چند تا نفس عمیق بکشم . بیاید با هم کمک کنیم این هوای پاک آلوده نشه
بالاترین هیجان انگیزترین اتفاق زندگی من بود که کم کم تبدیل شد به بزرگترین دردسر !


اولین باری که فهمیدم بالاترین داره برام دردسرساز میشه اواخر مهر بود . وقتی که یک آزمون مهم رو که میتونست منجر به ارتقای شغلی سرنوشت ساز برای من بشه از دست دادم . قضیه از این قرار بود که کتاب رو دستم میگرفتم ، اما فکر و ذهنم پیش بالاترین بود . میگفتم الان اکانتم رو چک میکنم ، دیگه تا آخر شب کاری باهاش ندارم ، اما 20 دقیقه نشده باز همون آش و همون کاسه . کم کم متوجه شدم بالاترین رو عادات غذایی من هم تاثیر گذاشته . طوری که غذامو خورده نخورده ناخودآگاه احساس میکنم سیر شدم و میپرم پشت کامپیوتر . در حالی که این فقط یک احساس بود و همه متوجه شده بودن که من لاغرتر و ضعیف تر ازقبل شدم . اما مصیبت اصلی تو اداره بود . به شدت تمرکزم رو از دست داده بودم و کیفیت کارم نسبت به قبل افت کرده بود . دلیلش هم ساده است . هر 5 دقیقه یه بار اکانتم رو چک میکردم ! حتی بعضی وقتا کنترل خودمو از دست میدادم و از اداره لاگین میکردم ! یه مدت بعد از 16 آذر گفتم بی خیالش میشم . با موبایل بالاترین رو چک میکردم که دیگه لاگین نکنم . اون ماه پول موبایلم اومد نزدیک 200 هزارتومن ! این نقشه با شکست روبرو شد . کم کم متوجه شدم به شدت گوشه گیر شده ام . طوری که فقط برای ناهار و شام در جمع خانواده ام و بقیه اوقات داخل اطاق خودم . تمایل به معاشرت با دوستان را از دست داده ام و وقتی هم که با دوستان همنشینم فکرم متوجه بالاترینه . حواس پرتی و عدم تمرکز هم مزید بر علت شد تا همه کم کم شک کنن که من معتاد شدم . راست میگفتن . من معتاد شده بودم . معتاد به بالاترین . اما خدا رو شکر الان تصمیم جدی گرفتم بالاترین رو بذارم کنار . خدا کنه موفق بشم . در بالاترین افتخار من این بود که یک مسلمان سبز اندیش بودم . از همه دوستان خداحافظی میکنم و از تمام کسانی که به نحوی از من رنجیدن پوزش می طلبم . یا حق
آغاز کمپین اس ام اسی : پیشاپیش آغاز سال صبر و استقامت را تبریک میگم
من همین امشب برا 30-40 نفر اس ام اس فرستادم و پیشاپیش آغاز سال 1389 رو که از سوی رئیس جمهور موسوی به عنوان سال صبر و استقامت نامگذاری شده تبریک گفتم . البته حواستون باشه نام موسوی رو در هم ریخته یا با تکرار حروف تایپ کنید تا نرم افزارهای جاسوسی مخابرات نتونن تشخیص بدن .
چرا مهندس موسوی در برابر توهین کیهان سکوت کرد ؟ قرآن میفرماید : جواب ابلهان خاموشی است
و بندگان خدای رحمان کسانی اند که روی زمین به فروتنی راه میروند و چون جاهلان به ناروا خطابشان کنند سلام گویند و در گذرند ( سوره فرقان ، آیه 63 )
این هم تصویری از توهین بی شرمانه کیهان به مهندس میرحسین موسوی و آذری زبانان . خودتون قضاوت کنید . خامنه ای قاتل دم از وحدت میزنه و نماینده اش تو کیهان . . .
بچه ها دقت کنید : موضوع چهارشنبه سوری مسئله بودن یا نبودنه
بچه ها دقت کنید : اگر چهارشنبه سوری خبری نشه به جرات میشه گفت از جنبه خیابونی جنبش دیگه اثری نخواهیم دید . جنبش سبز نیاز فوری به یک حرکت روحیه بخش داره . تمام شواهد نشون میده که کودتاچیها خودشونو آماده کردن اگه چهارشنبه سوری آروم بود تیر خلاص رو بزنن و برن سر وقت موسوی و کروبی . عباراتی مثل : چشم فتنه کور شد ، ملت حرف نهایی را زد ، فتنه گران تنها شده اند و ... نشون میده که خامنه ای و احمدی نژاد پر رو شدن و نیاز به مداوای اساسی دارن . البته هنوز برنامه مشخصی برا چهارشنبه سوری اعلام نشده . من خودم فکر میکنم چهارشنبه سوری بهترین موقع برای اجرای ایده تظاهرات برق آساست . به این معنی که تو هر محل و خیابون و کو چه یه عده بیان آتیش روشن کنن و عکس خامنه ای رو بندازن توش و چند دقیقه هم شعار بدن . ما پیروزیم چون خدا با ماست .
منو